פייסבוק מקשה על החיים: איך עובדת תפוצה בעמוד?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

אז יש לכם דף פייסבוק ממש מצליח – בואו נגיד – כמה אלפי עוקבים. אתמול פרסמתם בהתרגשות רבה פוסט, ויום אחרי זה גיליתם שרק 100 איש נחשפו אליו. לצורך העניין, 4 מהם פרגנו בלייק. למה זה קורה?

פרסום-נכון-בדף-הפייסבוק

אז קודם כל חשוב שנבהיר ונבין – זה שאדם עוקב אחרי העמוד שלכם לא אומר שהוא ייחשף לכל הפוסטים שלכם. פשוט ככה. מדוע? למעשה פייסבוק מקבלת בכל רגע נתון החלטה מה לחשוף בפני גולש מסוים שפתח את האפליקציה או התחבר. נסו לדמיין "מסננת", שקובעת מה ייכנס כרגע לעדכונים של הגולש – כלומר, מה מתוך מאות אופציות ינצח בתחרות בדרך אליו. את ההחלטה הזו פייסבוק מקבלת באמצעות אלגוריתם מסוים – שיש לו העדפות, ו"התנגדויות".

מה האלגוריתם מתעדף? וידאו, לדוגמה. וידאו משאיר גולש מסוים מחובר יותר זמן לפייסבוק (במהלך הצפייה) ולכן הוא תמיד יקבל יותר חשיפה. למה האלגוריתם מתנגד? פה הרשימה נהיית ארוכה.

האלגוריתם מתנגד לתמונות שיש בהן הרבה טקסט. הוא מתנגד לשיתופים ביחס לתכנים אחרים. והוא הכי הכי מתנגד ללינקים שמוציאים גולש החוצה מפייסבוק.

מה אנחנו יכולים להסיק מכך? קודם כל – לא לוותר על הלינקים לאתר שלנו. לפעמים צריך להתעקש על מנת לקבל תוצאות, ככה זה העולם. אבל – כן נוכל להתחיל לחשוב כיצד להפנות לאתר שלנו בתגובה ולא בפוסט. כלומר – לפרסם פוסט עם תמונה (או וידאו! עדיף וידאו!) ולהפנות לאתר שלנו בתגובה.

עוד ניתן – לפתח טופס לידים במערכת של פייסבוק. הטופס עלול להיות בעייתי, וידוע כמעורר זעם רב בתחום הדיגיטל אך בפנייה לאדם מקצועי תוכלו להסתדר בנושא. לעיתים עדיף גם לבנות עמוד נחיתה באתר חיצוני ולפנות לאופציה הברורה – מימון גבוה יותר של הפוסט.

שימו לב: אלו הנתונים הטכניים בלבד, ניתן כמובן להעלות חשיפה של פוסט בעוד אמצעים רבים, כמו שימוש בכותרת יעילה וניסוח פוסט שיתופי – אך על כך נדבר במאמרים הבאים.

מבולבלים? מעוניינים להביא אלפי צפיות לפוסטים שלכם?

פנו אלי: 054-3055-679 | Guy.RDT@gmail.com

לינקים בנושא:

מאמר מצוין של עמית אדלר על תפוצה בפייסבוק: http://www.askpavel.co.il/blog/facebook-news-feed-optimization

גיא, 21, מרעננה. נעים להכיר!

אני גיא ארדיטי, לאחר שחרורי ממחלקת הדיגיטל של גלי צה"ל הקמתי עסק משלי המצטיין בפרסום ברשת. השירות שלנו בנוי על 3 עקרונות:
זמינות, אמינות וחדשנות.

המלצות:

בוא נדבר!